Als je dit ziet wordt het eens tijd:
Knoppen gaan zo los:
Dashboard "cover" eraf, 2 schroeven hier:
Schroef links:
Schroef rechts:
6 Schroeven om de klok los te maken:
Achterkant ziet er zo uit:
Deze foto's zijn van het inbouwen, maar achterstevoren in volgorde om te doen alsof het wordt uitgebouwd... Hier een paar foto's van hoe het er daar ongeveer uitziet:
En hij is weg. Let op dat je iets bij de hand hebt om het remvloeistof te stoppen! Dat spul vreet onmiddellijk je lak aan (zie eerste foto) en je gaat het hoe dan ook aan je handen krijgen. Pak met vieze handen dus niet zomaar iets vast, je gaat er spijt van krijgen. Een beeld van hoe het er bij mij uit zag bij het verwijderen:
Nu de kop erbij houden, dit wordt wiskunde. Dit pieletje zal moeten worden afgesteld:
Ter ondersteuning hiervan zijn hier de betreffende bladzijdes uit het boek:
En nu mag het vloeken beginnen, het terug inbouwen is heel vervelend, vooral omdat de schroefdraad van de remleidingen natuurlijk nooit wil meewerken.
Stuur terug vastzetten op 40-45 Nm:
Succes!
Dat wordt veroorzaakt door deze:
Zo zit de deksel van de claxon vast aan de bovenkant, trek het niet kapot. Er zit een schroefje aan de onderkant.
Gereedschap gemaakt om stuur los te trekken:
Dashboard verwijderen.Vervangen hoofdremcilinder
- Lex_Michsubishi
- Berichten: 51
- Lid geworden op: zo mei 10, 2020 10:40 am
- Woonplaats/regio: Limburg, NL
- Homepage: https://youtu.be/iDGIeqPWlA8
- Bus(sen)/project(en): 1987 L300 4WD 2.0 Benzine (KWB)
2 others liked this
Vervangen hoofdremcilinder
1987 Mistubishi L300 4WD 2.0 KWB Benzine (werkpaard), 1996 Daihatsu Hijet 1000 Van (werkpony), 1975 Datsun 120Y (sierpaard)
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: ma mei 11, 2020 11:21 am
- Woonplaats/regio: Amsterdam
- Homepage: https://www.instagram.com/de.japanner/
- Bus(sen)/project(en): L300 4x4 '97
Re: Vervangen hoofdremcilinder
Vervelend klusje, wel fijn als het gelukt is!