Nadat enkele onvrijwillig bumperklevende medeweggebruikers mij enthousiast toeterend en vriendelijk vloekend op een mogelijk probleem wezen , ben ik wat dingen gaan nalopen... En inderdaad: mijn remlichten deden het niet meer.
De oorzaak was al snel duidelijk: de rempedaalschakelaar was nogal groen uitgeslagen op de plekken waar je een koperen kleur verwacht.
Ding dus losgeschroefd, en met contactspray en wat keukenpapier zowel de schakelaar als de connectoren van de bekabeling grondig schoongemaakt.
10 minuten later branden de remlichten weer als een malle
Met dank aan enkele forummers
Remlichten werken niet / defecte rempedaalschakelaar [opgelost]
- SUPERADMIN
- Site Admin
- Berichten: 17
- Lid geworden op: zo mei 03, 2020 11:48 pm
- SUPERADMIN
- Site Admin
- Berichten: 17
- Lid geworden op: zo mei 03, 2020 11:48 pm
Re: Remlichten werken niet / defecte rempedaalschakelaar [opgelost]
Het onderliggende probleem verdient nog wat aandacht: mogelijk een lekkage van de master-cylinder of slangetje, of wellicht gewoon geknoeide remvloeistof. Ik hou het in de gaten
- Lex_Michsubishi
- Berichten: 51
- Lid geworden op: zo mei 10, 2020 10:40 am
- Woonplaats/regio: Limburg, NL
- Homepage: https://youtu.be/iDGIeqPWlA8
- Bus(sen)/project(en): 1987 L300 4WD 2.0 Benzine (KWB)
Re: Remlichten werken niet / defecte rempedaalschakelaar [opgelost]
Ik heb hetzelfde probleem ontdekt. Alles zit onder met remvloeistof, waarschijnlijk de hoofdremcilinder ergens lek.
Plan van aanpak in theorie: stuur eraf, dashboard (instrumentenpaneel alleen) eruit, hoofdremcilinder eruit, reviseren of vervangen en alles weer terug. Ik ben benieuwd hoeveel stappen het in de praktijk zijn.
Plan van aanpak in theorie: stuur eraf, dashboard (instrumentenpaneel alleen) eruit, hoofdremcilinder eruit, reviseren of vervangen en alles weer terug. Ik ben benieuwd hoeveel stappen het in de praktijk zijn.
1987 Mistubishi L300 4WD 2.0 KWB Benzine (werkpaard), 1996 Daihatsu Hijet 1000 Van (werkpony), 1975 Datsun 120Y (sierpaard)