L300 camper kopen

Technische vragen en antwoorden die voor iedereen van toepassing zijn.
Plaats reactie
Peter12
Berichten: 2
Lid geworden op: wo sep 09, 2020 7:50 pm

L300 camper kopen

Bericht door Peter12 »

ik ben van plan een l300 camper tekopen
Waar kan ik het beste op letten met de aankoop
Is de camper met kenteken 01-BG-FT bekend bij een van jullie
Groet peter12
191957554_4_big.jpg

Gebruikersavatar
JensVG
Berichten: 55
Lid geworden op: zo mei 10, 2020 9:31 am
Woonplaats/regio: Kalmthout BE
Bus(sen)/project(en): - L300 4WD 2.5TD KWB '96
- L300 2WD 2.4D KWB '86
- Delica 4WD 2.5TD KWB sloopbus

Re: L300 camper kopen

Bericht door JensVG »

Ik, als belg, ben niet zo bekend met het campergebeuren...
persoonlijk zou ik letten op roest!
Offroad taxi
Oldtimertje
Sloper

Gebruikersavatar
Dreckneck
Berichten: 67
Lid geworden op: zo mei 10, 2020 9:18 am
Woonplaats/regio: Borculo
Bus(sen)/project(en): L300 4wd 2,5 td camper project

Re: L300 camper kopen

Bericht door Dreckneck »

Roest idd maar vergeet ook zeker niet dat de cabine achter goed kan rotten! Tussen het blik zit hout en de vloer ook.

Heb er bij twee gekeken voor mijn project, van buiten heel mooi maar vooral rond ramen en deuren was het hout aan het rotten.

Gewoon ron de deuren en ramen goed drukken, bij raar keaken of erg flexibel rot het hout.

De vloer rot vaak bij de deur. Dit is wel te zien van onder of als je instapt veel vering in de vloer.
L300 4wd 2,5 td camper project.

Peter12
Berichten: 2
Lid geworden op: wo sep 09, 2020 7:50 pm

Re: L300 camper kopen

Bericht door Peter12 »

Dank je wel voor de tips

Gebruikersavatar
1989frankia2.5D
Berichten: 42
Lid geworden op: ma mei 04, 2020 8:00 pm
Woonplaats/regio: regio Nijmegen
Bus(sen)/project(en): L300 Frankia 2.5D (1989, model tot 1988)

Re: L300 camper kopen

Bericht door 1989frankia2.5D »

Hier iemand die een totaal rotte Frankia uit 1989 gekocht heeft ;-)

Als ik de tijd vind zal ik mijn restauratiewerkzaamheden eens posten (heb het meeste wel gefotografeerd).

Simpel gezegd: vrijwel alles wat van hout was, was DOOR EN DOOR verrot. En daarmee bedoel ik grotendeels verpulverd tot een zwarte houtskool-achtige substantie, die met lichte druk van een schroevendraaier als poeder verstoof.....

De camper werd feitelijk bij mekaar gehouden door een engeltje op de s̶c̶h̶o̶u̶d̶e̶r̶ alkoof :mrgreen:

Inderdaad veerde de vloer bij de deur door (rotte balken verwijderd en vervangen), maar dat was ongeveer het kleinste euvel.
Houtwerk alkoof: verpulverd.
Vloer achterzijde links/rechts (onder de slaapbankjes): zo verrot dat hij verdwenen was.
Houtwerk in de wand aan de achterzijde: verdwenen of verpulverd
Belangrijke balken horizontaal en verticaal aan de achterzijde (die achterzijde, zijkanten en vloer met elkaar verbinden): verpulverd.

Doordat de ellende zich grotendeels afspeelt in de wanden (verstopt tussen wandbekleding en aluminium plaatwerk aan de buitezijde) en in de vloer (verstopt tussen bodembedekking en isolatieplaten) kun je het makkelijk over het hoofd zien.... wat ik als argeloze nitwit dus gedaan heb :oops:

Met een vochtmeter (spotgoedkoop van aliexpress) kun je het vochtpercentage meten. Dat kan een aardige indicatie zijn van verborgen leed.

Verborgen leed hoeft overigens geen probleem te zijn als de prijs goed is en je het leuk vindt te klussen.

Succes!

Plaats reactie