Mijn favoriete kit: Pro Part MS-380

Technische vragen en antwoorden die voor iedereen van toepassing zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
1989frankia2.5D
Berichten: 42
Lid geworden op: ma mei 04, 2020 8:00 pm
Woonplaats/regio: regio Nijmegen
Bus(sen)/project(en): L300 Frankia 2.5D (1989, model tot 1988)

Mijn favoriete kit: Pro Part MS-380

Bericht door 1989frankia2.5D »

Kwam deze kit toevallig tegen via een groothandel voor schadeherstelbedrijven, en gebruik het tegenwoordig voor veel dingen.

Officieel is het een sealer, maar hij blijkt ook erg geschikt voor diverse reparatiewerkzaamheden. Hij is na uitharden uitstekend te schuren (ook elektrisch) maar blijft wel elastisch. Overschilderen/spuiten kan ook, maar dan moet je natuurlijk niet teveel van de elasticiteit vragen.

Zo heb ik de kunststof achterbumper van mijn camper (was bij aanschaf van de camper al op meerdere plekken doorgescheurd en eigenlijk totaal verneukt) ermee een tweede leven gegeven, een gescheurd dakraam gerepareerd, lekkende afdichtingstrips ermee opgevuld, etc

Leverbaar in zwart, wit en grijs.

Wat gebruiken jullie als er gekit of gerepareerd moet worden?
20200518_223844.jpg
/

Gebruikersavatar
Wombat
Berichten: 32
Lid geworden op: zo mei 10, 2020 11:41 pm
Homepage: https://www.instagram.com/wombat4x4/?hl=en
Bus(sen)/project(en): 1996 4WD L300 2.4 l kwb Campervan "De Wombat"
1999 2WD L300 2.4 l lwb bestelbus
1998 4WD L300 2.4 l kwb opknapper

Re: Mijn favoriete kit: Pro Part MS-380

Bericht door Wombat »

Altijd handig om tips zoals deze te zien, dank!

Ik heb tot nu toe alles met Sikaflex gekit. Er is een reeks voor een ruime keus in kleefkracht en elasticiteit maar om eerlijk te zijn koop ik meestal alleen op kleur en prijs.

Ik geloof dat het een 1-component polyurethaan basis heeft. Het is ERG sterk en weervast.

Voor alles wat in het weer zit NOOIT siliconenkit gebruiken op een auto waar contact plaatsvindt met het blik. Siliconenkit is zuur en geeft enorme roestproblemen. Na een jaar of twee valt het meestal ook al los en door de geringe sterkte doet het weinig na twee jaar.

Sikaflex blijft zeker 10 jaar goed, zelfs in de grillende Australische zon. Het flexibele zonnepaneel zit nog even stevig vastgekit.
Go-anywhere camper

Plaats reactie